Jydsk Emblem Fabrik har får nyligt ansat fire nye medarbejdere

Jydsk Emblem Fabrik har får nyligt ansat fire nye medarbejdere

Jydsk Emblem Fabrik A/S i Malling vokser. Der er det sidste år ansat fire nye medarbejdere, så arbejdspladsen nu i alt har 36 ansatte.

Der er tryk på fabrikken i Malling, der blandt andet sælger medaljer, pokaler og emblemer. 

- Vi har altid travlt, men lige nu er det især julegaver og graveringer til firmaer, der giver meget arbejde, fortæller Inge Marie Junior, der er HR chef og partner i virksomheden.

Hun har for nylig ansat tre nye medarbejdere. To gravører og en marketingmedarbejder. 

Opkøbt konkurrent 

Emblemfabrikken har opkøbt et gravørfirma i Risskov, Lasertime, hvor ejeren Jacob Overgaard er fulgt med og har fået arbejde i salgsafdelingen. Antonina Ioniti, der er gravør, er også ansat i Malling. Det betyder, at emblemfabrikken har opgraderet sin maskinpark og medarbejderstab i gravørafdelingen og nu kan klare endnu flere opgaver.

 - Der er en stigende efterspørgsel efter graveringer af for eksempel gaveartikler, hvor firmaer får deres logo indgraveret, fortæller Inge Marie Junior. 

Jydsk Emblem Fabrik har overtaget kunderne fra Lasertime, som tidligere var en konkurrent. Begge firmaer kører videre under hver sit navn, men nu med en ejer. 

- Vi har gjort et fornuftigt køb, siger administrerende direktør Stig Hellstern, der hverken vil eller må oplyse købspris på Risskov-firmaet.

Antonina og Jacob er nyansatte på Jydsk Emblem Fabrik i forbindelse med opkøbet af Laser Time

Ingen kommer til at kede sig

I produktionen er Amie Maer Schmidt ansat som produktionsassistent, og så er der også ansat en marketingmedarbejder, der skal tage sig af kommunikation, nyhedsbreve, hjemmeside og sociale medier. Et område, der har ligget lidt stille, efter at en tidligere medarbejder fik et tilbud fra udlandet. Det bliver Tobias Halskov Carlsen, der skal løfte den opgave. 

- Jeg lover altid dem, jeg ansætter, at de ikke kommer til at kede sig, og der er endnu ingen, der har klaget over manglende opgaver, smiler Inge Marie Junior.

Hun er med sine 62 år alderspræsident på virksomheden og forestiller sig, at hun bliver ved med at arbejde, så længe hun kan. Også ud over folkepensionsalderen. 

- Jeg føler mig ikke gammel, og her kigger vi hverken på køn, alder eller nationalitet, men på den enkeltes kvalifikationer, og hvad han eller hun kan tilføre virksomheden, siger hun og uddyber:

- En på 20 kan sagtens være mere ansvarlig end en på 30, og omvendt kan en 60-årig i markedsføring være mere moderne end en yngre kollega.

Amie Maer Schmidt er ny medarbejder i produktionen, hvor hun er blevet ansat som produktionsassistent.
Tobias Halskov Carlsen er ansat som virksomhedens nye marketingkoordinator, og skal varetage kommunikations- og marketingopgaver.